Cairns!

Maandag 26 augustus 2024 By Jort
We gingen opstaan en brood eten. We gaan met de camper naar de bussen. Met de bus gaan we naar de trein in Freshwater. Hier moesten we nog heel lang wachten. Toen kwam de trein heel langzaam aan rijden. We stapten in in wagon number three. Toen we weggingen reed de trein ineens heel snel. Vanuit de trein zag je heel veel bomen en bergen. We reden ook nog door een 180 graden bocht en toen konden we de voor- en achterkant van de trein zien. We reden heel ver en gingen door heel veel tunnels (55 stuks; met de hand uitgehakt) en over heel veel bruggen. Bijna voor het einde stopte de trein bij een waterval. Hier konden we heel snel kijken. Toen de trein gingen ‘fluiten’ moesten we weer instappen en gingen we verder. We kwamen we aan in Kuranda. We gingen door het stadje lopen en zagen heel veel winkeltjes. Hier kochten we kokosnootschaaltjes voor de chipjes thuis. We hadden gegeten in een heel leuk en lekker restaurantje. Na het eten liepen we verder en zagen we een speeltuin. Hier hebben we heel leuk gespeeld. Op de terugweg hebben we nog een setje gekocht met een liniaal, potlood met een koalaatje eraan, een puntenslijper en een gum. Deze gaan we mooi op school gebruiken. En we gaan terug lopen naar gondel want hier gaan we mee terug. Er zijn ook gondels met een glazen bodem maar die hebben wij niet. We gingen stoppen met de gondel om naar de waterval te kijken. Dit was maar een hele korte wandeling. Hier kwamen we ook nog andere Nederlanders tegen. We hebben gezellig gekletst. Toen stapten we weer in de gondel en stopten we nog een keer. Hier kon je met een gids een rondje lopen. Alleen kwam de gids niet. Toen we gingen lopen liep de gids al voor ons. Dus die was te vroeg weg gegaan. We kwamen wel weer de Nederlanders tegen. We zagen nog hele mooie bomen, sommigen waren heel groot. Er stond ook een nep Cassowarry met baby’s. Hadden we hem toch nog gezien!
We gingen nog een laatste stukje met de gondel. We zagen een vliegtuig bijna landen, er stonden alleen een paar bomen voor. Toen we bijna beneden waren zagen we op een stuk gras drie wallabies. Super leuk. Weer terug kregen we nog een ijsje en toen gingen we weer naar de camper. Op de terugweg gingen we nog langs de winkel. Papa zag een mooie duikbril voor mij. We hadden hem gepast en hij paste. Toen hebben we hem gekocht. Daarna gingen we naar de supermarkt om broodjes te kopen. Toen naar de camping. Hier gingen we broodjes eten en daarna nog thee met chocolade. Toen gingen we tanden poetsen en slapen. De dag was heel leuk! Einde.

Dinsdag 27 augustus By Stan
We gingen om 8:30 opstaan. Papa ging douchen toen hij klaar was gingen mama en ik douchen. Toen mama en ik klaar waren gingen we ontbijten we hadden geroosterde boterhammen. Na lekker ontbeten te hebben gingen Cas en ik afwassen. Daarna zijn we naar de ingang gelopen papa heeft alvast de taxi geregeld. We gingen met de taxi naar de haven. Toen we bij de haven waren gingen we inchecken bij de balie binnen. Daarna gaan we naar de boot. Na we in hebben gesmeerd hebben duurde het niet lang voordat we op de boot mogen. Nadat we op de boot zijn moeten we nog 20 minuutjes wachten. Na twintig minuutjes niks doen gaan we varen we gaan eerst 50 minuutjes varen naar green Island daar gaan veel mensen af maar wij mogen blijven zitten want wij gaan naar een ponton. Dit ponton ligt bij het Great Barrier Reef, het Outer Reef, Nadat alle mensen eraf zijn die eraf moeten gaan we verder varen naar het ponton dat is nog uurtje varen na 20 minuutjes varen werd papa een beetje misselijk, na 35 minuutjes kreeg ik het heel warm en voelde ik de misselijkheid opkomen Cas was ook heel witjes en Jort en mama waren heel normaal. Na een kwartiertje voordat we er waren ging het mis bij mij ik moest overgeven. toen we er waren hadden we de keuze uit eerst op de halve onderzeeër of eerst snorkelen wij gingen voor de halve onderzeeër. Toen we in de onderzeeër gingen werd er een foto gemaakt van ons vijven. Toen we in de onderzeeër stapten zagen we hele lange en hele dikke vissen. Toen we gingen varen zagen we kleine visjes en heel mooi koraal. Heel mooi! Toen we bijna omkeerden zagen we een haai. Toen we terug waren gingen we lunchen. De lunch was erg lekker. Na het lunchen gingen we snorkelen. lycra suit aan zwemvest aan duikbril met snorkel op en het water in. In het begin zagen we grote vissen. super cool! Na het snorkelen gingen we snel douchen en aankleden de boot ging al weer terug. De terugweg was minder schommelen we kregen een ijsje en we kochten een paar foto’s. Toen we bij green Island waren gingen er weer een heleboel mensen op toen we weer bij de haven waren was het 17:00 we gingen even kijken bij de lagoon. Daar gingen we nog even zwemmen. Na het zwemmen gingen we even afspoelen. Na het afspoelen gingen we in een verlichte straat kijken voor het festival in Cairns. Hier gingen we naar een water-lichtshow die was heel mooi! Na de lichtshow gingen we eten bij een soort afhaalbalie voor schnitzels. We hebben heel lekker gegeten! Na het eten gingen we een taxi regelen om naar de camping te gaan. op de camping gingen we plassen en tanden poetsen. slaaplekker. De dag was heel leuk!!!!!

Woensdag 30 augustus
Wat een mooi afsluiter was het van ons Australië avontuur gisteren. Echt een mooie plek op te snorkelen. Heel erg veel gezien en gedaan. Vandaag zijn we op de camping. Even lekker niets! Rond 9 uur komt de lokale carglass om een sterretje in onze voorruit te fixen. Jort staat natuurlijk weer vooraan en kijkt zijn ogen uit. Wanneer dit is gefixed is het tijd voor ontbijt. Ester was er al even druk mee maar de pannenkoeken zijn klaar! Smullen! De boys trekken na het eten snel de zwembroek aan en vertrekken naar het zwembad. Dan wordt het toch echt tijd om de kastjes in de camper leeg te maken en de tassen weer te vullen. Tja… tijd vliegt. Ook ons Australië avontuur komt alweer tot een einde. De rest van de dag staat in het teken van lekker niets doen. Beetje zwemmen, lezen of een spelletje doen. Ook wel eens lekker! ‘s Avonds eten we de restanten op, haha, eigenlijk gewoon letterlijk de koelkast leegeten ;-). Onder genot van een laatste Australisch biertje en wat herinneringen breien we een einde aan de dag. Morgen de camper inleveren en dan door naar het vliegveld. De reis naar Nederland kan beginnen!

Comments

1. Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt en wat vond ik het leuk dat we mochten meekijken en lezen in jullie avonturen. Wat hebben jullie wat te vertellen als jullie weer op school zijn.
    We wensen jullie een hele goede en veilige reis terug😘